Aramızdaki yollar - şiir

 


Bir gece vakti, kuşlar şarkı söylemiyor artık, 

Çiçekler kurudu, bahçeler soldu, kırılan dallar var, 

Yalanlar çürütüyor hayatı, insanları, duyguları, 

Doğru söyleyenler kovuluyor coğrafyalardan, 

İhanetleri süs diye asıyorlar etrafa, 

Bir ben kalıyorum geriye, bir de sen,

Bomboş bir şehir şimdi burası, yalan kokuyor her sokak

Aramızdaki yollar çoktan yıkıldı, 


Ben şiirlerden yollar yapıyorum, 

Şiirlerden yıllar yazıyorum sensiz geçmişe, 

Hayatin her boşluğu sensizlikle doluyor, 

Ben okyanusun derinliklerinde sırılsıklam, nefes alamıyorum, 

Kalbimde hazine arıyor birileri, hepsini sınır dışı ediyorum, 

Duvarlar örüyorum gelmesinler diye, 

Ben silahsız bir savaşçı, kelimelerim tenimi kesiyor, 


Bir şiirin içinde buluyorum kendimi, 

Hece hece arıyorum gözlerini, satır satır düşüyorum karanlığa, 

Bir mum yanıyor yıldızlara özenip, 

Bir şarkı çalıyor hayata inat, 

Bir şiir yazıyorum sensizliğe dair, sen gelirsin diye, 

Aynı yerde, aynı zamanda bekliyorum, 

Bileklerimde prangalar eskiyor, kalbimin içi boş bir çocuk bahçesi, 


Kimsenin gelmediği, kalanların olmadığı bir yerdeyim, 

Önüm arkam, sağım solum hep yalnızlık, 

Gölgelerin ellerinde hançerler, kılıçlar, 

Al diyorum canımı al senin olsun, sen yine de gelmiyorsun, 

Baştan başlıyor yaşam, aynı kelimelerle kaç cümle kurulursa, o kadar yaşıyorum, 

Yaşadıkça yazıyorum ben,  yaşadığımı yazdıklarımdan anlıyorum, 

Sen gelmiyorsun, sensiz geçen zamanı kimse geri vermiyor, 

Şimdi gel ama bir şiirin bitiminde gel, bir sonbaharda gel, kelimeler bitmeden gel, 

Sen gel ki gözlerin kılavuzum, ellerin yaşamım olsun... 


8/Post a Comment/Comments

Adsız dedi ki…
Yaşadıkça yazıyorum ben,yaşadığımı yazdıklarımdan anlıyorum ... Yaşayacaklarını da yazıyor olabilirsin ... Yaşamak istediklerini mesela neden olmasın ... Hakettiğin seni tanımlayan yalnızlığında saklıdır ... Seni tamamlayan yalnızlığındır kimbilir ... Korktuğun şey belki de kendini yalnız hissettiren şey yalnızlığından olmak durumudur ...
Oğuz Marangoz dedi ki…
Evet olabilirim,hayallerimi yazıyorum sonuçta ve bir nevi hayallerimi yaşıyorum yazarken. Evet yalnızlık bir parçam benim ama bir noktadan sonra onu atıp yeni parçalar takmak istiyor insan. İnşallah yalnızlık ismimin tamlayanı değildir yoksa durum çok vakit. Eskiden yalnızlık bu kadar kaplamamisken her yeri alismamistim ona sonra zamanla yalnızlık heryer kapladı. Samimi bir şey söyleyeyim mi ben yalnızlığımdan kurtulmak istiyorum. Yalnızlık çok soğuk ve ben artık üşümek istemiyorum.
Adsız dedi ki…
Yeterince isteseydin bu yaşa kadar yalnızlığa adanmış bir mezarlık sahibi olmak yerine , tamamlandığını hissettiğin kişi olurdu yanında ... Şimdi yalnızlığından sıkılma zamanı değil, hayallerini, kurgu dünyanı tercih etme sebeblerine sarılma zamanı ... Sen yolu yarılamışsın ben son çeyreğe girmiş hissediyorum kendimi ... Şansın yüksek yani baya ... Yalnızlık ömür boyu ... Öyle olmasaydı mezarlar çift kişilik yapılırdı ...
Oğuz Marangoz dedi ki…
Orada söyle bir sıkıntı var ki karşıma çıkan kimse doğru insan değildi. Diyebilirsin ki o zaman sen doğru insanın çıkmasını isteseydin olurdu bu soruya verecek cevabım pek yok. Sadece o çıkmadı karşıma diyebilirim zaten çıkmış olsaydı sonuna kadar giderdim. Bende öyle yapıyorum ama bunu yapmak da biraz yorucu, insan bazen tutacak bir el, kendini tamamlayacak bir ses arıyor bazen. Uyandığımda ilk gördüğümün duvarlar olmasını istemiyorum aslında. Bana sorarsan ben 177 yaşındayım derim :) Şansım yüksek mi bilmiyorum, belki sonra belki görmüyorumdur. Birisi de gelsin kafama levleyle vursun onu da ben mi yapayım :))
Adsız dedi ki…
Sen ne kadar doğruydun o zaman bu soru gelir ardından ... Kafana levyeyle vurulması sana bir fayda sağlamaz ki beynin ezilir belki ... Aslında ne kadar süreli kimlerle ne yaşadın bilmiyorum da onların yerinde olmak emin ol istemezdim ... Bu kadar umursamaz kendine göre bir haklılık savunma mekanizması koymuş birisiyle özellikle ... Tamam iyi yazıyorsun tahminen iyi de oynuyorsun da nereye kadar ... Keşke onlardan biriyle konuşma imkanım olsaydı da seni daha objektif tanıyabilseydim ... Ben insanoğluna güvenmem zaten ... Aşk var doğru ... O da kişisel biraz biri var herşeyi göze alır adar kendini ... Biri var aşk sözleri yazar, söyler sonra bülbül hikayesi gibi gülün açtığını bile göremeden kaybolur ortadan ... Bülbül de aşık sonuçta ...
Oğuz Marangoz dedi ki…
Ben doğruydum sadece doğrularla yanlışlar birleşti diyebilirim. Ezilsin valla beynim sıkıntı yok benim için. Şöyle söyleyebilirim güzel zamanlarımda oldu kötü zamanlarımda. En kötüsü sonu görüp ona rağmen devam etmeye çalışmak, bu çok yorucu. Ben umursamaz birisi değilim, fazla düşünürüm hatta ancak karşı tarafta bu olmayınca olmuyor. İyi oynuyordum eskiden ama oyunları bıraktım artık oynamıyorum. Oyunlarla mutluluk bir arada olmazmış asla. Önce biz konuşsak daha iyi olmaz mı sonra bir şekilde konuşursun onlarla. İnsanoğlu bir garip zaten en büyük sorun değil midir bu güvenememek? Aşk var doğru ama şu anki düşüncem biraz mevlanaya benziyor "Kavuşamazsan aşk olur, kavuşursam meşk olur." Aşk kavuşamamaktır belki de bilmiyorum. Kafamda deli sorular :))
Adsız dedi ki…
Ukalayız ... Gürzümüz elimizde kılıç savuruyoruz ... Etmeseydiniz o zaman sonunu biliyorduysanız ... Umarım yapamayacağınız büyük vaadler vermediniz ... Kadınız inanırız ... Duygusala bağlayınca malın önde gideniyiz ... Karşı tarafın sabrı tahammülü kalmadıysa ... Sen biraz uçuk kaçık bir tipe benziyorsun ... Pencere kenarında ekmek olmayınca pervaza hiç uğramayan cinsten demek istedim ... Hissiyatım bu yönde ... Aşk başkasında hissetmediğin hisleri hissettiğin kişiye armağan ettiğin zamanlar, duygular, mücadeleler, bekleyişler toplamıdır ... Sen o onda da sen kalmıştır ... Ben kimseyi yakından tanımak istemiyorum doğrusu ... Arayan her türlüsünü bulur ... Bekleyende geleni değerlendirir ...
Oğuz Marangoz dedi ki…
Kendimi seviyorum diyorum yoksa ukala değilimdir. Küçük bir ihtimal oluyor ben onun için devam ettim ama o küçük ihtimal gerçek olmuyormuş. Gerçek hayatta daha realist birisi oldum diyebilirim. Aslında çok uçuk kaçık değilimdir, iş ev arası rutin bir hayatım var birde yazı. Yazıda biraz uçuk olabilirim tabiki özellikle hikaye ve romanlarımı okursan görürsün. Pencere kenarı eğer benim olmak istediğim yerse orada durur ekmeği beklerim ben. Aşkın ne olduğu inan bilmiyorum. Çok okudum araştırdım ama tüm tanımlar eksik. Farkındayım ama şu anda beni tanımaya çalışıyorsun veya sohbet keyifli gelmiş olabilir bilemedim. Ben aramıyorum artık, bekliyorum eğer birisi gelebilirse değerlendiririm. Gerçeği söylemek gerekirse kapalıyım biraz. Gelmek çok kolay değil bana şu sıralar.