Tozlu şiir - siir

 


Zifiri bir yalnızlık geceyi kapladı,

Her sokakta, her çıkmazda, her durakta,

Mevsimler geçen zamandan bir haber,

Bir yaz günü, kar yağıyor,

Bir sessizlik kulakları parçalıyor,

Bir sensizlik ve umutlar yerle bir,

Ben sessizce yazıyorum tüm satırları,


İpten bir köprü yapıyorum,

Aşağıya bakma, düşerim,

Hece hece dökülürüm bir şiirin sonunda,

Ben hesap yapmayı bıraktım, bir an daha büyük ömürden,

Bir bakış daha anlamlı her şeyden,

Gözlerini görseydim başka olurdum ben,

Bir başka ölürdüm senin yanında,


Herkesin maske taktiği bir yerden geliyorum,

Yüzsüz insanlar tanıyorum, yalan yaşamlarda, 

Ben seni ararken gerçeği buldum, gerçek imkansız gibi sanki, 

Gelirmiydin bir Perşembe günü,

Sensizlik fırtınasında gemiler karaya vururken,

Bir sözünle tüm savaşları bitirir miydin yüreğimde,


Zifiri bir yalnızlık, mürekkep kurudu,

Aynı şarkı çalıyor, aynı hüzün, ben nefes alamıyorum,

Matamatik çok saçma şimdi, sıfır birden çok daha büyük,

Bir olmak yıkılmış bir hayal gibi,

Ben paramparça, dursun istiyorum zaman,

Benim için, senim için, herkes için dursun artık,

Sadece biz olalım, aşk olalım, tam olalım, 

Unutalım kayıp zamanları 


Arayınca bulamıyor insan, beklediğin asla gelmiyor,

Çıkmaz bir sokakta, en ücra köşede,

Unutulmuş bir şiirin mısralarında, bir çocuğun düşlerinde,

Seni bekliyorum, belki tersine döner diye dünya,

Belki rüzgarlar seni getirir diye, bir mektup, kağıttan bir gemi, soğuk bir deniz,

Gel şimdi boş hayatımın, brkleyişimin hatırına gel,

Gel şimdi, bir cümlede gel, yeni şiirler yazalım tozlu hayat kitabına 


11/Post a Comment/Comments

Adsız dedi ki…
Yep yeni bir yıl yep yeni umutlar insanlar da biliyor musun?Ben kendimi kaybettim saçma sapan fanilikler yüzünden...Boşuna yazma emek vermediysen bahanelere sığındıysan...Arama eğer bulup boşu boşuna elinin tersiyle ittiysen...O seni sever yazsan da yazmasan da gelsen de gelmesen de...
Oğuz Marangoz dedi ki…
Yep yeni bir yıl evet ama değişen bir şey olmuyor.

Kendini kaybetme sen, gel buraya kendin ol. Zaman neleri gösterir bilemem, belki emek verme zamanı değil yazma zamanıdır. Belki sevmenin hemen oncesidir şimdi. Ben severim gelse de gelmese de...
Adsız dedi ki…
Bir kere yolunu şaşırdıysan hayatta,artık ne geçmişe dönebiliyorsun ne de yenilerde bir şey bulabiliyorsun...Kendim olduğum için belki de durum böyledir kim bilir...Emek devri değil zaten bu devir...Tüketim devri...Bir kez tamamlandığını hissettiysen birisinde, farklı bir şey aramak ne boş bir heves ve de yanılgı...Yazma zamanıysa bile suya değil dağa ,taşa yazma zamanıdır belki de...Sevginin içindesindir zaten de çoğu zaman farkındalığın geç olur, jeton geç düşer, yanıltırlar, yanılırsın...Sen seversin...Ben de severim Beklersin de...Beklerim de...Kayıp zamanlarımızın hesabını kim tutacak söyleyebilir misin???
Oğuz Marangoz dedi ki…
Doğru ben yolumu kaybettim, döndüğüm her sokak aynı şimdi. Ben tüketim toplumuna karşıyım ve ben hiç tamamlandığımı hissetmedim. Hep eksik kaldı bir yanım. Hiç kimseye veremediğim bir sevgi var içimde ve onun için bekliyorum. Geç fark etmek zamanla ilgili bir konu ve ben zana inanmıyorum artık. En doğru zaman şimdi ne geçmiş ne gelecek. Evet severiz, bekleriz gün gelir bir oluruz. Kayıp zamanların hesabını kimse tutamaz, hiçbir deftere sığmaz kayıplarımızın envanteri. Şimdi gelmenin zamanı, gelirsen atarız biz, kayıplarımızın değil kazanclarımızım hesabını tutarız. Gel şimdi.
Adsız dedi ki…
Aramızdaki fark ben tamamlandığımı hissettim her defasında onu her gördüğümde görebilme umudum olduğu bütün zaman aralıklarında sense beklemelisin hiç hissetmedim diyebiliyorsan eğer tamamlanmayı ya da denemelisin bilemiyorum...
Oğuz Marangoz dedi ki…
Evet aramızda bir fark var. Sanki tamamlanmamış gibisin bilemedim. Ben his hissetmedim zaten, bekleyeceğim. Sana da tavsiye ederim belki daha fazla tamam hissetmek mümkündür
Adsız dedi ki…
Umarım sevgini sunabileceğin kişiye bir şekilde ulaşırsın...Senin adına da sevindim sevgini kimseye yansıtmamışsın hissetmemişsin de umarım sevgini gerçek anlamda karşılıklı hissedip, yaşayabileceğin biriyle bir yer de karşılaşırsın...Kusura bakmayın zamanınızı çaldım...Benim bu işlerle kaybedecek zamanım da duygumda yok zaten...Sana kolay gelsin...
Oğuz Marangoz dedi ki…
Kaybedecek zamanım yok demek bence yanlış çünkü zamanın büyüklüğü karşısında biz ufacık kalırız. Her şeye zaman vardır, sadece doğru zaman önemlidir ve bence doğru zamanı beklemek gerekir. Belki yanlışım ama ben doğru zamanın peşindeyim. Doğru zaman geldiğinda yaşanılan herşey bir anda silinir yeni bir sayfa, yeni bir defter açılır hayatta. Bence yeni sayfalara, yeni defterlere ihtiyacımız var bizim. Rahatsızlık vermek, zamanımı çalmak ne demek geldin ve şiirime bir nefes oldun, geldin ve yazılarıma anlam kattın. Sen hep kal, belki kelimelerimin sana ihtiyacı vardır. Hep gel sen!
Adsız dedi ki…
Bu arada aşkı hissetmemiş rastlamamış birisi,bulmuş da kaybetmişcesine yazmaz genelde... Sensizlik fırtınasında gemiler karaya vururken???Onlu zamanlar olmuş da onsuz kalınca sanki gemiler karaya vurmuş gibi...Bir sensizlik umutlar yerle bir???Yazarlar genelde duygularla kelimelerle gerçeklerle oynar...Ve aşkı yaşamamış, hissetmemiş adamlar bu kelimeleri cümleleri sıralayamaz...Umarım her şey dediğin gibidir...İlhamın bol olsun o zaman...
Oğuz Marangoz dedi ki…
Bir hayali buldum diyelim, gerçek olmayan bir hayale yazdım tüm yazıları. Onlu zamanlar olmadı, çünkü o hiç gelmedi. Söylediğim gibi bir hayaldi o ve asla gelmedi. Hayali gidince gemiler karaya vurdu diyebilirim. Sensizlikte umutlar yaşamıyor malesef onun gelme umudu var sadece. Kavuşamazsan aşk, kavuşursan meşk olur derler. Kavuşamamak aşksa eğer evet aşkı yaşıyorum ama buna inanmak istemiyorum. Yazarlar hep yaşadıklarını yazar doğrudur ama bazen yaşamadıklarını veya yaşayamadıklarını da yazar. Bir hayal gördüm diyelim kısacası ve onu bekliyorum. Ben onun yokluğunu yaşadım, yaşıyorum. Tüm yazılarım onun.

Güzel dileklerin için teşekkür ederim.
Oğuz Marangoz dedi ki…
Keşke hiç gitmesen hep kalsan burada..