Bu kaçıncı son - şiir

 


Bir şirin sonundayim şimdi,

Tırnaklarımla kazıdığım toprağa hayallerimi gömüyorum,

Kırık kelimeler etrafımı kapladı,

Ben seni beklerken şiirler ölüyor,

İçinde olmadığın her cümle işkence gibi,

Ben kalbime sapladığım kelimeler arasından kanıyorum,

Kanıyorum senli masallara, kanıyorum hayallerine,


Ben gidiyorum şimdi başka bir kitaba,

Yüreğim kirliyken gelmezsin,

Şiirleri yaktığım sürece gelmezsin biliyorum,

Siyah beyaz bir hayat sana göre değil,

Her satır gözlerin kadar güzel olmalı,

Dokunduğun yerler çiçek açmalı,

Gözlerinden yıldızlar dökülmeli,

Burası boş, kimsesiz, renksiz,

Renkleri bulmayı beklerken ben siyahlara isim veriyorum,

Ben kelimelerin katili, sen umutlarımın sebebi,


Başka şiirlere gidiyorum ben, başka kitaplarda saklı gölgen,

Sana uzanan yollar için başka kelimeler lazım, bohçamdan sözcükler dökülüyor, 

Başka hayaller kurmalıyım,

Bu yüzden kurşuna diziyorum bir geçmişi,

Yarımları bırakıp tam olmak istiyorum,

Satır araları hayallerimin cesetleriyle dolu,

Sensiz geçen günleri siliyorum,

Bu şiir son ve ben senli bir geleceğe yürüyorum,


Rengarenk kelebekler olmalı her satırda,

Her kelime sen gibi kokmalı,

Kanla yazmak istemiyorum artık,

Seni beklediğim yolları ellerimle yapacağım,

Senin geçtiğin sokaklar çiçeklerle dolu olacak,

Kesip atıyorum şimdi geçmişi, yakıyorum sana yazılmayan cümleleri,

Maskeleri fırlatıp atıyorum ve bıçağı son kez saplıyorum kendime,

Son kez kan kokuyor sayfalar, boşluğa değil gökyüzüne bakıyorum,

Sen bir yerlerde bekliyorsun ve ben yeni bir kitaba gidiyorum,

Yeni şiirlerde çiçeklerin arasında bekleyeceğim seni,

Ben yolumu gözlerine bakarak bulacağım, şimdilik hoşça kal sevgili... 

16/Post a Comment/Comments

Adsız dedi ki…
Işıkları sönük sehrin, her yer zindan kapkaranlık...Bir kor gibi bedenimde gezer durur bu yalnızlık gel...Çıkıp da gel süpriz yap yüreğime ışık yak...Gel bahtımın gel kar beyazı gel canımın kar beyazı çekilmiyor bu yalnızlık gel...
Oğuz Marangoz dedi ki…
Keşke bilseydim sana giden yolları. Keşke bilseydim nerede olduğunu zaten sana ulaşsın diye yazılıyor tüm satırlar. Gel kıralım bu yalnızlığı orta yerinden.
Adsız dedi ki…
Kalp yorgun olunca,ter gözden akarmış...Mevlana...Ben kimseyi aramıyorum artık daha önce söylemiştim...Alıcımın beni bir yerde bulacağına inanıyorum...O beni nerede olsa tanır ben de onu buna inanıyorum...Sana gelince, bekliyorsun ki geleceğine inanıyorsun demektir ...Umudunu kaybetme.Kimbilir belki yarın, belki yarından da yakın olabilir...
Oğuz Marangoz dedi ki…
Kesinlikle öyle, gözden kelimeler akar şiir olur, yazı olur. Ben aramıyorum aslında sadece bekliyorum. Aradığın zaman bulamıyorsun, bekleyince de bulamıyorsun. Evet tanıması lazım, bir kelimeden bile tanımalı insan. Senin de umudun var bence mutlaka kalpler kavuşacaktır. Gelmeli bence yoksa tüm yazılarım öksüz kalacak, bence gelmeli şimdi. Keşke tanısaydım seni beraber beklerdik.
Adsız dedi ki…
Aslında kimsenin gelmesini de tam olarak istemiyorum derine indiğimde... Gidecek diyorum bir şekilde...Ya sıkılacak, ya işine gelmeyecek, ya da değer, kıymet bilmeyecek...Her şey aslında ben de. Kendi beynimde,kalbimde...Aslında içerde kendini bulamadığın zaman,dışardan gelenin de bir anlamı olmuyor...
Oğuz Marangoz dedi ki…
Bende aynıyım. Yalnızlık acı versed alışıyor insan sonra kapatıyor tüm kapıları. O gelirse gitmez ama gitmemesi gerekir. Her şey evet sende belki sadece küçük bir adım atmana bakıyordur. Belki de dışarıdan gelen kendini bulman sağlayacaktır.
Adsız dedi ki…
Belki de senin dediğin gibidir ... Sanki yaşamışsın da böyle bir şey onu anlatıyormuşsun gibi oldu ne yalan söyleyim ... İnanmıyorum artık sözlere,ifadelere ne yazık ki ... Beni bu hale getirenlerden Allah bin kere razı olsun ... Eksiğim ben tam olduğuma, olacağımıza inandırılıp ,olamayacağımızı suratıma sert bir tokatla farkettirene kadar ne yazık ki ... Orada kalmadım tabi ki insanlara, kendime şansta verdim veriyorum da çoğu duygum yok hissetmiyorum artık...Sanki kabim var ama aslında yok...Her şey var ama aslında yok...Bazı şeyler anlatılamıyor ki... Düşünsene senin için yaşamışım diyen kişi bir an da puf oluyor ... Oluyor işte hayat öğretiyor insana okul değil...
Oğuz Marangoz dedi ki…
Dediğim gibi olması gerekir. Keşke yaşasaydım o zaman anlattıklarım daha anlamlı olurdu. Sözler anlamını kaybetti maalesef. Geçmiş şimdiki seni oluşturuyor, seni güzelleştiriyor, güçlendiriyor. Hepimiz eksiğiz aslında, anlık olarak eksikliklerimizi tamamlamak istiyoruz daha fazla eksiliyoruz her geçen anda. Yanlış insanla doğru hayaller kuramıyorsun, birkaç tokatda ben yedim bu konuda. Hatta kafa göz daldılar bana. Ben bilmiyorum hangi duygularım hayatta kaldığını sadece umudum kaldı geriye o da giderse geriye hiçbir şey kalmayacak biliyorum. Kalbin her zaman var sadece kullanmayı bırakıyorsun. Zamanla nasıl kullanacağını unutuyorsun onu iyice köreliyor sonra. Doğru zaman gelince ne yapacağını bilemiyorsun. Belki de yeni başlangıçlar için önce eskiye dair ne varsa unutmak gerekiyordur bilemiyorum. İnsanların puf olup gitmelerini boşver bize puf olmayacak birileri lazım. En azından insanları tanıdık bu süreçte.

Hayat çok iyi bir öğretmendir, kafana vura vura öğretiyor ama inanıyorum ki ikimiz için de güzel olacak her şey.
Adsız dedi ki…
Sen baharı getirsende şiirinde ... Mart kapıdan baktırıyor yine ... Geçmişe dönmek isteyen zaten ondan vazgeçecek adımlar atmaz atamazdı ... En azından ben öyle düşünüyorum kendi adıma ... Uzun süreli ilşkiler bitince sanırım,izleri de o oranda kalıcı oluyor... Yorduysa yorgunluğu, kırdıysa kırğınlığı,sahteyse sahteliği ... Güçleniyorsun haklısın kendi adıma tabi... Daha acımasız ,daha hain ,daha inançsız,dahaları artırabiliriz ... Umudunu ,inancını, güvenini aldığın insandan o saatten sonra kimseye hayır gelmez ... Sen ne demek istediğimi anlıyor belki de çok iyi tanıyorsun da farkında değilsin kimbilir...
Oğuz Marangoz dedi ki…
Yine de kış gibi olmaz diye umuyorum. Elbette soğuk olacaktır, belki kar bile yağar. Geçmişe dönmek mantıksız geliyor bana ben seçimlerimi yaptım hepsi benim sorumluluğumda. Aynı yanlışları yapmasaydım ben olmazdım, sen olmazdın. Ben onlara güzelleşmek diyorum yoksa kırıla kırıla yaşıyoruz zaten. Bu kırıkların bizi daha güzel yaptığını düşünüyorum. Acı güzelleştiriyor bizi diyorum ben bence çok güzel birisin sen. Belki tanıyorum evet keşke bir ipucu verseydin bende bilirdim tanıyıp tanımadığımı.
Adsız dedi ki…
İnşallah yaşayıp göreceğiz ... Herkes ama herkes niyetinin ekmeğini yiyecek er ya da geç ... İlahi zamanlama kısacası ... Keser döner, sap döner, her hesap aslına döner ...
Oğuz Marangoz dedi ki…
Inşallah güzel günler göreceğiz. Rabbim niyeti güzel insanlar çıkarsın karşımıza diğerlerini boşver zaten. Bu arada tanıyor muyum ben seni?
Adsız dedi ki…
Bilmem belki ruhlar aleminde yolumuz kesişmiştir kim bilir?Tanısan bu alemde unutamazdın emin ol dermişim:)
Oğuz Marangoz dedi ki…
Tabi ki kesin kesişmiştir :) O zaman tanımak gerekir seni unutamamak nasıl bir şey bilmek isterim.
Adsız dedi ki…
Kimse kimseyi unutmaz kolay kolay da sadece çıkarlarını öncelerler, konfor alanında alışkanlıklarından vazgeçmek istemez,korkarlar... Beyinleri başka türlüsüne çalışmaya alışkın değildir ne yazık ki ... Savunmaya geçer , bahaneler uydururlar ki her durumda karşısında ki çakmasın neler çevirdiğini çevirebileceğini anlamasın diye ... Ego kasar ki aslında zerre egosu olamayacak kadar içerisinde bulunduğu kişiler tarafından eziklenen, değersiz hissettirilen ,inanılmayan , güvenilmeyen , kendisine de güveni olmayan, korkularının esiri biri olduğunu karşısındakinin fark ederek, kendisinin çok daha değerli biri olduğunu farkedene kadar ...
Oğuz Marangoz dedi ki…
Bence bu insanın doğasıdır evet ama bir taraftanda insanın bencil tarafı ortaya çıkar. Günümüzde ortaya çıkan bireyselleşme aslında bu konuda en önemli etken oluyor. İnsanlar artık sadece kendisini düşünüyor kimse evi yanan komşusuna yardım etmenin derdinde değil maalesef. İnsan aslında kendini en birinci sıraya koyarak kendini önemsizleştirdiğinin farkında bile değil. Bu sebeple zaten ne oluyorsa oluyor. İnsanlar zaman içinde herşeylerini kaybediyor ama farkında bile değiller. Jean Boudrillardın dediği gibi imkansız bir takas içindeyiz ve bu imkansız takas geriye takas edecek hiçbir şey kalmayana kadar devam edecek. Bu yüzden aşk öldü, sevgi bitti onları sex ile takas ettik. Sex anlamsızdı onu alkolle uyuşturucu ile takas ettik ama onlar yetmiyor. Manevi yanımızı kaybettiğimiz için oluyor bunların hepsi ve yavaşça geri dönülemez bir noktaya doğru ilerliyoruz. Kendimizi kaybedince geriye hiçbir şey kalmıyor malesef.