Buluttaki şehir 83. Bölüm yeni roman

 


Bunlar beni görmüyor bile. O kadar el salladım selam verdim bir cevap bile gelmedi. Acaba farklı bir lisan mı konuşuyorlar. Hayır ne ciziyorlar o kadar önemli. Nasıl bir yere geldiysem insana hiç saygı yok burada. İleride birisi daha var belki o daha insandır. Şansımı denemeliyim.


Genç bir kız varmış orada ve resim yapmıyor. Belki sorun sadece ressamlardadır. Kesin buradaki ressamlar manyak. Harbiden ya ne kadar odaklanmislar öyle dünya yansa umurlarında değil. Acaba dünyada mıyım şimdi. Arkadaşlarımı bir an önce bulmam lazım yoksa Galdor birilerini fena benzetir burada. En iyisi şu kızda şansımı denemeliyim.


- şey merhaba. Affedersiniz ben hafızamı kaybettim neredeyim acaba?

- Merhaba efendim çok üzüldüm. Bir doktora göründünüz mü acaba?

- Hiç bir yere gitmedim. Doktorun nerede olduğunu bile bilmiyorum. Şurada uyandım ve hiçbir şey hatırlamadığımı fark ettim. Sonra iki tane ressamlar konuşmaya çalıştım ama cevap bile vermediler. Neden böyle yaptılar anlamadım bir türlü. 

- Biz sanatla uğraşırken başka bir şeyle ilgilenmeyiz genelde. Konsantre olmuşlardır onlar. 

- Nasıl yani siz hep sanatla mı uğraşıyorsunuz? 

- Genelde sanatla uğraşıyoruz biz.

- Nasıl yani hepiniz sanatçı mısınız?

- Evet, öyle diyebiliriz. Siz gerçekten hiçbir şey hatırlamıyorsunuz.

- Hafızamı kaybettim. Kendimi bile hatırlamıyorum. Ben neredeyim şu an?

- Şimdi 3 numaralı şehirdesiniz.

- Şehirlerin numarası mı var? Kaç tane şehir var ki?

- 5 tane şehir var toplamda.

- diğer şehirler nerede peki? Belki ben o şehirlerden birisinde yaşıyorumdur.

- Bence siz en kısa zamanda bir doktora gidin. Bu halinizle başınıza bir şey gelebilir.

- Ne gelebilir ki başıma? Buralar tehlikeli mıdır?

- Kesinlikle değildir. Burası son derece güvenlidir sadece kaybolabilirsiniz. Sizin de fark ettiğiniz gibi buradaki insanlar pek başkalarıyla ilgilenmez.

- Siz ilgilenmiyorsunuz acaba?

- Çünkü ben yazarım ve insanları tanımak istiyorum daha iyi yazabilmek için.

- Anladım çok teşekkür ederim. Doktor ne taraftaydı acaba?

- bu yolu takip edin sonra sağa dönün orada görürsünüz.

- Çok teşekkür ederim yardımınız için. İyi günler dilerim.

- size de iyi günler tekrardan geçmiş olsun size.


Bu kız bir şeyler anlattı bana ama hiçbir şey anlamadım. Burası bayağı küçük bir yer sanırım. Toplamda 5 şehir varmış demek ki bizimkileri bulmam çok zor olmaz. Her sokağa baksam bir kaç günümü alır en fazla. Yine çok zor olacak acaba gelmişken bir doktora mı gitsem? Doktora ne diyeceğim ki belki burada sigortam geçmiyordur. Param bile geçmiyor olabilir. En iyi ben kızdan uzaklaşıp etrafı inceleyeyim.


Herkesin sanatçı olduğu bir yer kadar saçma. Birilerinin onlara yemek vermesi yaptıkları sanat için para ödemesi lazım. Bu şehirleri birisinin yönetmesi de lazım demek ki bir belediyenin de olması gerekir. 3 belediyesi ne saçma bir isim oldu. Zaten 3 diye bir şehir mi olur? Acaba 1 nolu şehre mi gitsem? 1 nolu şehir en iyi şehir mıdır acaba? Eğer öyleyse 5 en kötüsüdür. Ben 3'te olduğuma göre tam oradayım. Acaba sınıflandırmayı neye göre yapıyorlar? Bir sınıflandırma var mıdır acaba? Arkadaşlarım nerede benim? O değil de hayatım boyunca hiç bu kadar kaybolmamıştım.


Evlerin hepsi eski, sokaklarda yeni bir şey yok. Fazla insan da yok demek ki herkes evlerinde. Kesin sanat yapıyorlardır. Buradakiler sanat için sanat yapıyorlar demek ki. Offf ne sıkıcı bir hayat. Ben toplum için sanat taraftarıyımdır.


Ne söylüyorum ben ya bana ne sanattan, sanat felsefesinden. Benim acilen sokakları dolaşma ve arkadaşlarımı bulmam gerekiyor. Bu sokaklarda da yoklar. Bende öteki sokaklara bakarım, öteki şehirlere bakarım. Mutlaka bulacağım onları. Eğer bir yerde kavga görürsem Galdor kesin oradadır. Burası hakkında daha fazla bilgi de öğrenmem gerekiyor benim. 

0/Post a Comment/Comments