Aşkın mezarı 2.kitap 23.bölüm

Zamansız onları yalnız bıraktıktan sonra bir süre boyunca konuşmadılar. Aslında bunun nedeni ne söyleyeceklerini bilmemesi değildi. İkisi de ne söyleyeceklerini çok iyi biliyorlardı sadece zaman algılarında ufak bir karışıklık olmuştu. Erkek sessizlik zamanında zamansızın bu yolculuklara nasıl alıştığını düşünüyordu. Kız ise benzer bir şekilde Zamansızın burada nasıl yaşabileceğini düşünüyordu. Aslında bu düşünceler zihnindeki diğer düşüncelerin yanında oldukça güçsüz kalıyordu. Fakat zamana alışamadıkları müddetçe daha derin konuları düşünmek istemiyorlardı.

Sessizlik zamanı fazla uzun sürmemişti. İkisi de bu geçen zamanı çok uzun olarak nitelendirse de gerçekte geçen zaman oldukça azdı. Zamanın göreceli oluşu da o an düşünmek istemedikleri bir konuydu.

Sessizliği bozan kız olmuştu "En çok hangi aşk hikayesini beğendin?"

"Bence en güzeli sonuncusuydu. Hem kimse ölmemişti hem de onlar birbirine kavuşmuşlardı. Yoksa her aşkın aynı biteceğini düşünmeye başlamıştım"

"Ben de aynı şekilde ama öyle olmadığını anladım."

"Aslında her hikeye güzeldi. Düşünsene onlar aşka ulaşmak için ölmeyi bile göz almışlardı. Hatta öldüler."

"Bunu tam olarak anlamıyorum ama aşk nasıl bir şeydi insanlar onun için ölebiliyorlar?"

"Bende tam olarak bilmiyorum ama onların zihinlerine girdiğim zaman gördüm. Mesela ilk hikayedeki erkek onu tekrar görebilmek için yaşıyordu. Sanki onu bir kez daha görse herşeyi unutacaktı."

"Onların zihinlerinde neler gördüğünü anlatsana bana. Ben bilmiyorum ve çok merak ediyorum."

"Elbete anlatırım ama hepsini toparlamak biraz zor olacak. Bazı düşünceler sanki bana aitmiş gibi hissediyorum sanki. İkinci hikayedekiler için ölüm korkulacak bir şey değildi. Hatta diğerinin yanında öleceği için mutluydular bile. Bunun nasıl bir bağlılık olduğunu anlamadım elbette ama o ikisinin aşk için dünyaları karşılarına alacağını hissettim."

"Peki ya diğerleri"

"Üçüncü hikayedeki erkeğin nasıl perişan olduğunu hissettim. Sevdiğinden uzaklaşmanın onun hayatını bitirdiğini gördüm. Öyle bir boşluk vardı ki içinde o boşluğun içine evrenler sığabilirdi. İlginç tarafı ise kısa saçlı adamın içinde de büyük bir boşluk olmasıydı. Aradaki tek fark ise birinin beklediği kişiyi bilmesiydi diğeri ise neyi beklediğini bilmiyordu ama ikisi de bekliyordu."

"Son hikaye peki, çok güzeldi o hikaye."

"Zaten bir önceki hikayedeki kısa saçlı adamla aynı kişiydi o. Onun içindeki boşluğun ne kadar büyük olduğunu gördüm. Sonra onun o dönemde ne kadar büyük acılar çektiğini gördüm. Sanki hayata tutunmak için bir sebep arıyordu ve istemsiz bir biçimde o sebebi kendisi yaratmıştı. Sonra da hayalindeki o kız için yaşamaya başladı. Sadece çok yazı yazdığını biliyorum. Daha sonra kız ile karşılaştıkları o anda ikisininde zihnindeydim. Kızın kendisine "O aradığın erkek" dediğini duydum. Bu esnada erkeğin iç sesleri konuşmuyordu. Genelde sürekli olarak konuştuklarını düşünüyorum ama. Sonra buluştular ve o an ikisi de nasıl olduysa diğerinin kapılarını açmak için doğru sözleri söyledi. Ağaçlık yerde sarıldıkları zaman erkeğin iç sesleri konuşmuştu ve sonrasını biliyorsun zaten. Bir insanın iç sesi nasıl o aradığın kişi diyebilir bilemiyorum ama keşke benim de böyle bir iç sesim olsaydı."

"Keşke bende bunları duyabilseydim ama olmuyor sanırım. Onların neler hissettiğini öğrenmek isterdim."

"Ben anlatırım sana merak etme."

"Teşekkür ederim. Sen olmasaydın bu koca gezegende ne yapacağımı bilmiyordum."

"Bende öyle iyi ki tanımışım seni. Sanırım hayatımda gurur duyduğum tek şey bu."

Kız tam cevap vermek üzereyken şapkalı adam hızlı adımlarla içeriye girdi ve heyecanlı bir biçimde konuşmaya başladı "İkinizin de daha fazla şey bildiğini düşünüyorum artık. Gördüklerinizi düşünmek için çok zamanınız olacak ama şimdi yapılacak daha önemli işlerimiz var. Size bazı şeyleri anlatmam gerekiyor. Sizin hologram olarak gördüğünüz kişinin zamanında Aşkın koruyucularının liderlerinden birisi olduğunu biliyorsunuz. Ayrıca onun aşkı geri kazanmak için bir plan yaptığını da biliyorsunuz. Bu plan dahilinde kendini dondurmuş durumda ve uyanmayı bekliyor ve onu uyandıracak olan sizlersiniz. Ayrıca onun arkadaşları da donmuş durumda ve aşkı tekrardan özgürleştirmek için onları uyandırmamız gerekiyor."

"Dondurulmuş derken?"

"Şu anda kendisi bir makinede gerçek anlamda donmuş durumda bekliyor. Ancak onu makineden çıkarıp tekrar yaşama döndürme ihtimalimiz var ve bundan sonra yapacağımız şey onu kurtarmak olacak. Sisteme baş kaldırımızın zamanı giderek yaklaşıyor ve biz çok daha güçlü olmalıyız.

"Peki onu ve diğerlerini nasıl kurtaracağız?"

"Bu gün geçmişten gelen bir görüntü daha göreceğiz ve bize anlatacak. Nasıl olacağını bende bilmiyorum."

"Benim kafama takılan bir şey var o bizim ne yapabileceğimizi 3000 yıl önceden biliyor muydu?"

"Hayır, o olasılıkları zamana yaydı ve bu olasılıklar üzerinden olabilecek bütün zaman çizgilerini çıkarttı. Bu nedenle sizin tahmini davranışlarınızı biiliyor ama asla emin değil. Bence onu uyandırdıktan sonra ona sorun çok daha güzel olur."

0/Post a Comment/Comments