Dark City


Dark City isimli bilimkurgu şaheserini az önce izledim ve bu yazıyı yazmak zorunda hissettim kendimi. Önce biraz filmi tanıtmak istiyorum veya biraz konusundan bahsederim. Aslında ne yazacağımı bilemediğim anlar sadece çok heyecanlandığımda olur ve inanın bana şu anda ne yazacağıma dair en ufak bir fikrim yok. Mükemmel bir hayat eleştirisi yapıyor aslında film, hayatı sistemi, insanları ve hatta gerçekleri harika bir şekilde eleştiriyor. Büyük bir hayal gücüne tanıklık ediyyorsunuz 2 saat boyunca, olaylar kavramlar ve kullanılan bütün metaforlar tam yerinde Size konusundan behsetmek istemiyorum çünkü ufak da olsa birşeyleri fazladan söylersem alacağınız zevki azaltabilirim. Bu yüzden izlediğim en iyi 100 film listemde ilk 10 içine girebileceğini söylemem yeterli olur (bu listeyi yapmanın gerekliliğini şu anda fark etmiş bulunmaktayım. İnsanlığın geleceğinin olmadığı bir dünya düşünün ki güneş asla doğmuyor orada ve hayat bizim kontrolümüzde değil. Düşündüğümüz herşey sahte, kurmaca, fabrikasyon karakterlerden oluşan bir dünya. Sadece bunlar için bile izlenmeli derim.

User Rating: 7.8/10 56,267 votes
Director: Alex Proyas
Writers: Alex Proyas (story)
Cast:
Alex Proyas hakkında daha detaylı bilgi için: http://www.imdb.com/name/nm0001639/


0/Post a Comment/Comments