Yeni müzik grupları

Yeniliklere ihtiyacım olduğu bir gerçek, bu yenilikleri hayatımın her alanına girmesi gerekiyordu. Bazı zamanlarda böyle hissederim ve yeni gruplar aramaya başlarım, şu sıralarda bu arayışın içerisindeyim. Genel olarak Power ve Progressive Metal üzerinde araştırmalarım sonucunda keşiflerimi paylaşmak istiyorum, gerçekten hepsi de dinlenesi gruplar.

DGM: İtalyan Power&Progressive grubu, şimdiye kadar 4 albüm çıkarmışlar. Gerek vokal olsun gerek elektro soloları olsun, gerekse şarkı sözlerindeki başarıları olsun dinlenmeyi hakkediyorlar. Power ritmine yakın progressive yapan grupları sevmişimdir hep, hem alışılmış olanı hissettirirler hemde yenilikler barındırırlar içerisinde. Frame albümlerini dinledim ve çok güzel vakit geçirdim bu süreçte.

http://www.lastfm.com.tr/music/DGM

Awake: Progressive metal yapan Almanya kökenli bir grup. 8 albüm yapmışlar. Dinlerken bana Evergrey'i anımsattı özellikle vokalin ses tonu Evergrey ve Pain of Salvationdan güzel çağrışımlar yaptırdı. Bunun haricinde bas davul ritimlerinin ağırlıkta olması ve karanlık ses tonuyla vokal güzel bir uyum oluşturmuş. Illumination albümlerini dinledim ve shadows isimli şarkılarına bayıldım. Tavsiye ediyorum

http://www.lastfm.com.tr/music/Awake

Spheric Universe Experience: Fransız progressive metal grubu, daha öncede dinlemiştim kendilerini. Digital efeklere yer vermeleri beni rahatsız etsede, dinlerken keyif aldığım bir grup. Metal müzikte digital ses efektlerini pek sevemedim daha doğrusu. Ancak yinede kaliteli, güzel müzik yapıyorlar. Tavsiye ederim. Prog metal için önemli gruplardan

http://www.lastfm.com.tr/music/Spheric+Universe+Experience

Birazda yeni çıkan albümlerden bahsedip bitireyim, daha sonra devam ederim nasıl olsa.

Hammerfall - No Sacrifice No Victory (2009): Hammerfall power, heavy metalde efsaneler arasında yer alır zaten. Ancak önceki albümlerinden çok keyif aldığımı söyleyemem ama bu sefer daha fazla ben vardı içinde, belki ben değiştim ama güzeldi ketif aldım. Dinleyin :)

http://www.lastfm.com.tr/music/HammerFall/No+Sacrifice%2C+No+Victory

Elvenking - Two Tragedy Poets (2008): Bu arkadaşları ilk dinlediğimde İtalyan folk metali yapıyorlardı, inanılmaz eğlenceli ve hareketli bir müzikleri vardı. Daha sonra bilmediğim bir nedenden ötürü biz heavy ağırlıklı müzik yapacağız dediler ve the Scythe isimli albümlerini çıkardılar. Güzeldi ancak benim beklediğim bu değildi değişiklik yapmışlardı ama hoşuma gittiğini pek söyleyemezdim. Derken onlarda hatalarının farkına varmış olmalılar ki eskiye bir dönüş yapmışlar. İyiki de yapmışlar bir hayal kırıklığını daha kaldıramazdım.

http://www.lastfm.com.tr/music/Elvenking

Pain Of Salvation - Ending Themes (On The Two Deaths Of Pain Of Salvation): Bir konser albümü bu kadar mı mükemmel olur. Hele içinde öyle bir undertow yorumu varki, insanı alıyor, ayaklarını yerden kesiyor yükseltiyor güzelce. Sonra öyle bir çarpıyorsun ki gerçekliğe, beklenmedik anda. sonra tekrar yükseltiyor senden arta kalanları ama sen deli gibi düşmek istiyorsun fakat sen en yüksekteyken bitiyor şarkı. Tekrar dinleyip, defalarca kez düşüyorsun. Dinleyin dememe gerek yok herhalde.

http://www.lastfm.com.tr/music/Pain+of+Salvation

Nickelback - Dark Horse (2008): Chad amcamızın içinde bulunduğu her şarkıyı severim ben. Bu yüzden Nickelback albümlerini büyük keyifle dinlerim ancak bu albüm ayrı bir güzeldi, ayrı bir hoştu. Tavsiye ederim zaten =))

http://www.lastfm.com.tr/music/Nickelback

Bu günlük de bu kadar, aralarda yeni keşfettiğim grupları yazmaya devam etme kararı aldım. Böylece hem dünya müzik piyasasına katkım olur hemde, yeni müzik grupları keşfetme sürecime bir anlam daha eklenir...

hadi sağlıcakla kalın

0/Post a Comment/Comments