Yanlışlar ülkesi - şiir

 


Duraklar boş şimdi,

Gelen, giden kimse yok,

Sokaklar boş,

Ben bile kaçıyorum kendimden,

Onu bekliyorum,

Beklemek ne kadar da anlamsız,

Siz hiç gelmeyecek birini beklediniz mi efendim?


Ben bekledim,

Asla gelmeyecek bir yarını beklediğim gibi,

Bir hayali, bir rüyayı, bir yalnızlığın bitmesini,

Yalnızlığın bitmesi için bir nokta yetmiyormuş,

Cümleler dolusu susup, şiirler dolusu haykırdım,

Kaç sayfa daha devam edecek böyle, 

Efendim son nerede saklı, bulamıyorum, 


Ne gelen var ne de giden, 

Bomboş bir yer yüreğim, 

Acıklı bir şarkı aç palyaço, 

Kapanmayan yaralarımız tekrar kanasın, 

Tekrar ve tekrar vursunlar bize, 

Beklemek güzel değil efendim, 

Bana suçlar gibi bakmayın, 

Kelimeler hep katil olmuş, 

Çiçekler bile sahte, 

Gerçeği nasıl bulabiliriz ki efendim? 


Hayır, hayır ben sahteyi istemiyorum, 

Ben sahte değilim palyaço, sahi senin tek işin can mı yakmak, 

Bak herkes mutsuz, benim gibi, senin gibi, herkes gibi, 

Güldürsene palyaço, çocuklar ağlar sonra, 

Ben de yalnızlıklardan bir kale yaparım, 

Şarkıyı değiştir palyaço, geçmişim istemiyor, geleceğim pişman, 

Ben mi, bilmiyorum, 

Hissetmeyince ölüyor muyuz efendim? Acaba biz öleli ne kadar oldu?


Biz zaten hep yanlış soruları sorduk, yanlış durakta bekledik, yanlış insanı sevdik, 

Toplasana palyaço kayıplarımızı, 

Bak bakalım kaybettiklerimiz daha mı büyük bizden, 

1 etmiyor değil mi, efendim biz tam bile değiliz, 

Tam olsaydım gelir miydi acaba, 

Hayal kurmak istemiyorum ben, enkaz altından çıkmam çok zor oluyor sonra, 


Kelimeler çok saçma, cümle bile yapılmıyor onlardan, 

Gülsene palyaço, kızıyorum, 

Ateşim sadece kendimi yakar doğru ama sende yapma böyle, 

Bitmeyen şeyler lazım efendim, bitmeyen sevgiler gibi, 

Biz bitmeyen bir yalnızlığa düştük, 

Yanlış kürdanı seçtik biz, 

Neyi sectiysek hep yanlış çıktı, 


Hep kaybolduk biz, 

Tek bir cümlenin içinde, 

Üç kelimenin arasında, 

Gizli öznesi olduk şiirlerin, 

Saklananı bulmak mümkün değil ki efendim, 

Hayatın kuralları hep bozuk, her doğru yanlış aslında, 

Acaba yanlışı mı arasak? 

Doğrulardan fayda yok bize, 

Ağlama sakın palyaço, sen sadece gül, 

Öyle gül ki tüm yanlışlar kendinden utansın, 


Efendim bu şiir bile bitiyor, 

Bitmeyen bir şey bulmak lazım, 

Hayır palyaço yalnızlık olmaz, 

Hayır efendim, kadehler işe yaramaz, 

Gidelim biz buradan, her şeyi bırakıp gidelim, 

Umudun olmadığı, dönüşün olmadığı, 

Hikayelerin hiç bitmediği, 

Şiirlerde ayrılığın olmadığı, 

Her şiir zaten bir ayrılığa yazılır doğru, 

Neden biz ayrılmayı bile beceremiyoruz? 

Neden efendim yanlışlar ülkesinde doğruyu arıyoruz biz? 

0/Post a Comment/Comments